پرنده سرای میرنیا

فروش تخم نطفه دار و خوراکی، فروش جوجه پرنده در سنین مختلف و مشاوره در پرورش

پرنده سرای میرنیا

فروش تخم نطفه دار و خوراکی، فروش جوجه پرنده در سنین مختلف و مشاوره در پرورش

پرنده سرای میرنیا

پرنده سرای میرنیا
شروع رسمی فعالیت خود را از سال1395 با تکثیر مرغ و خروس امپراتور طلایی آغاز و در اواخر سال1396 با تحقیق و بررسی در خصوص چهارمین غاز سنگین وزن جهان، یعنی غاز آفریقایی دامنه فعالیت خود را گسترش داده تا اینکه در اواخر سال1397 با وارد شدن به پرورش قرقاول آمریکایی، در سال1398 به فروش تخم نطفه دار غاز آفریقایی منقار سیاه(قهوه ای) و غاز آفریقایی دورگ و همچنین فروش جوجه های یک روزه این نوع غازها می پردازد.
در چشم انداز ما، در سال1399 فروش تخم نطفه دار و جوجه یک روزه غاز آفریقایی سفید است.

  • ۰
  • ۰

مرغ و خروس امپراتور

Brahma chicken

مرغ و خروس امپراطور (برهما) اصالتا هندی می باشند یعنی زادگاه آنها مربوط به هند و در منطقه ای بنام برهما پوترا می شود. این نژاد از مرغ و خروس در ابتدا با هدف بهره مندی از گوشت آنها پرورش داده می شد زیرا هنگام بلوغ وزنی معادل 5 تا 6 کیلو دارد ولی به مرور زمان و با توجه به زیبایی خاصی که دارند به عنوان یک پرنده زینتی و تحت عنوان شاه مرغ ها یا امپراطور مرغ ها مطرح شدند.

طبق مطالعات تاریخی اولین نژاد از مرغ و خروس امپراطور در سال 1816 از چین به ایالات متحده آمریکا برده شد و در آنجا به دلیل استقبال گسترده به صورت انبوه پرورش داده شد تا اینکه در حوالی سال های 1850 الی 1870 به انگلستان برده شد و به عنوان یک نژاد رسمی به ثبت رسید. این نژاد در اوایل دارای وزن بالایی بود که بین 6 الی 8 کیلو نیز گزارش شده است و به نوعی با بوقلمون ها رقابت می کردند، ولی در این اواخر به دلیل تغییر در تغذیه آنها و اصلاحات نژادی وزن آنها کاهش یافت. بطوریکه می توان گفت  وزن خروس ها تا 5 کیلو و مرغ ها تا 4 کیلو تغییر یافت.

مرغ و خروس برهما در سن 6 ماهگی بسته به نوع تغذیه و شرایط محیطی به بلوغ می رسد، مرغ برهما در سال حدود 120 الی 150 تخم می گذارد و دوره جوجه کشی ان نیز همانند مرغ معمولی 21 روز می باشد.

نژاد امپراطور دارای خصوصیات نژادی همچون جثه بزرگ و سنگین با ابهت و تاج نخودی و گاهی اوقات تاج معمولی هم گزارش شده است و وجود پر در ساق پا و پنجه پا مشهود است.

مرغ وخروس برهما(امپراطور) در سه جهش رنگی روشن ، تیره و نخودی موجود است و رنگ روشن از شمار بیشتری برخوردار است. برهماها در حالت عمومی در سه نوع رنگ روشن، تیره و زرد نخودی دیده می شوند و در هر سه نوع دارای الگوی رنگی پیچیده ای بر روی پرهای خود هستند. مرغ و خروس برهما نژادی کاملا آرام و خون گرم هستند و هیچ گونه گزارشی مبنی بر حمله خروس ها به انسان وجود ندارد. این نژاد دارای طاقت بالایی در مقابل سرما و گرما می باشد و هم اکنون در بسیاری از کشور های گرم و سرد پرورش داده می شوند.

بسیاری از خانواده ها به دلیل خصلت آرام این نژاد از مرغ و خروس ها، برای فرزندان خود بعنوان حیوان خانگی انتخاب  می کنند.

 

مرغ و خروس امپراتور

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.